Sunday, April 17, 2011

Aku tak ada kucing tapi...

Aku tak ada kucing sbb aku duduk flat, tapi aku n family aku selalu bg makanan kt kucing2 yg duduk kt bwh flat nie.. Kalau beli grocery, mknn kucing mesti ada dlm cart aku.

There's this one cat that we called cebeng cause her mouth protrudes forward.. 5  years ago, if we go anywhere near here, she will run away.. Tapi tu dulu, sekarang, dye asyik nk bersandar je dgn org. Antara byk2 kucing2 liar yg kteorg bg mkn, dye la yg plg lama. Kucing2 yg kteorg jmpe sjk pndh dulu, sekarang dah xde.. Cebeng je tinggal and a few new cats.

Hari jumaat hari tu, like any other days, kalau nmpk ayah aku pnye kereta, dye akan kejar spi ayah aku da parking. Only that it's not like any other days. Ada kereta kt belakang kereta ayah aku.. Waktu cebeng tgh kejar ayah aku, dye kene langgar dgn kereta 2. Ayah and mak aku nmpk smua 2 berlaku. Ayah aku kata cebeng dgn perlahan2, bawa diri dia ketepi. Lepas 2, ayah aku terus keluar kereta dan urut2 cebeng sebelum dia mati. Ayah aku kata, cebeng mati ngn aman, dia xde gerak2 mcm sakit waktu dye mati. She just closed her eyes. My mom called me to go downstairs sbb nk tanam dye. Waktu aku turun 2, aku langsung x nangis. Tapi bila aku tengok cebeng dah terkulai kt tepi ....

Aku nmpk air keluar dri cebeng. Xde drh langsung except for the ones in her mouth. My dad says, 2 pndrhn dlmn. Lepas 2, aku teringat, cebeng tgh mengandung. Ya ALLAH! Aku x tahu mcm mana ngn ank dlm kndungannya, mati kelemasan barangkali.

Waktu kteorg tanam dye, wktu 2, dah lps maghrib. Kami blk rumah, sembahyang, ps2, aku tnye ayah aku, nmpk x siapa yg langgar. Ayah aku kata, dia x nmpk org yg bwk, tp dye nmpk yg van langgar cebeng. Mak aku pula kata, dye nmpk org yg langgar 2, tp x kenal siapa. Bkn org yg duk flat 2. Bdk melayu.

Aku harap cebeng sekarang at peace, tp org kata, hanya binatang tertentu je pergi syurga. But, I can't help my wishful thinkings. You will be remembered cebeng. Love you.

4 comments:

  1. almost cry.
    sedihhhhhhhhhhhh
    :(

    ReplyDelete
  2. aainaa, last 2 weeks, i lost my 2 cats :(
    so sy paham perasaan anda skrg :(

    ReplyDelete
  3. sedih~~~sila layari blog saya di megreenmonster.blogspot thank you

    ReplyDelete
  4. trah.. just read ur blog. Sorry 4 ur lost too

    ReplyDelete